Year 12

Sommerferien er over, og nytt skoleår er startet. Year 12, det siste og avgjørenes året for de som bor her. Feiler de dette året, feiler de resten av livet blir det sakt. De har ikke mulighet for å ta opp igjen fagene for å få bedre OP (den som avgjør hvor god du er). Vi har fått nye form classer, noe som alle er misfornøyd med. Form class er der du møter opp om morningen for å få beskjed om det nyeste som har skjedd, og diverse andre ting. Litt som klassen time egentlig. Det er 10 min hver morning. Jeg har fått en gammel koselig dame som form teacher. Form classene er forandret etter hvilket hus du er i, hvilket hus du er i bestemmes av hva etternavnet ditt starter på. Vi har 4 forskjellige hus. Jeg er i Miami med de andre som har etternavn som starter på M, N, O og P. Jeg er i det minste huset, pågrunn av at nesten ingen engelskmenn har etternavn på de fire bokstavene. Jeg er nå i form 12 M3, der M sier at jeg er i Miami og 3 er pågrunn av at jeg er i klasse 3 i det huset. Totalt har vi 16 forskjellige klasser på trinnet. Jeg har også byttet lærere, og jeg er ikke i engelsk klasse med bestie mer. Depressing. Vi skal gå å klage med den gamle engelsklæreren våres da. Hun hadde prøvd så godt hun kunne for å få oss i samme klasse, men noen bestemte seg for at nei. Alle de nye lærerene mine har skikkelig sære og avanserte navn, så det blir nok «miss» og «sir» i år isteden for «miss ….» og «mister ….». Jeg tipper at jeg kommer til å ha problemer med å kalle engelsklæreren min hjemme i norge for fornavnet og ikke «sir», pågrunn av at jeg snakker engelsk med han og når jeg snakker engelsk klarer jeg ikke å si fornavn. Haha, sært det der. Er også normalt å kalle venners mødre og fedre for mrs og mr. Håper dere forsto noe av dette innlegget, ble bare alle mine tanker om det nye året samlet i et innlegg som kanskje ikke gir så mye mening til dere!

Har dessverre ikke noen bilder av skolen, men skal ta masse bilder av skolen og folkene denne terminen (:

Posted on 24. januar 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Dine surrete tanker e fullt forståelige 😉

Legg igjen en kommentar

